Demokrati: Ustaški poklič konačno treba trajno zabraniti
VLADA Na teret proračuna udžbenici za učenike slabijeg imovinskog statusa
Vlada: Iz proračunske zalihe 1,1 milijuna za udrugu Palčići

Kazališna kritika: Legenda o sv. Muhli - sačuvane sve odlike "bokačovske" priče pohlepa, licemjerje, lakovjernost i kraljica svega – glupost

Ivan Remeta           15.02.2015.         1525 pogleda
Kazališna kritika: Legenda o sv. Muhli - sačuvane sve odlike  "bokačovske" priče pohlepa, licemjerje, lakovjernost i kraljica svega – glupost

Ovogodišnji Virovitički kazališni susreti (VIRKAS) počeli su, kao i prijašnjih deset godina početkom veljače, premijernom predstavom matičnog Kazališta Virovitica. Međutim, ovaj put bilo je to u ozračju   obilježavanja sedamdesete obljetnice predanog i profesionalnog kazališnog djelovanja. Posebice zadnja dva desetljeća tijekom kojih se ovaj neveliki, ali izrazito aktivni glumački ansambl ogledao u najrazličitijim kazališnim žanrovima.

Zahvaljujući suradnji s Istarskim narodnim kazalištem - Gradskim kazalište Pula, mogla se na pozornicu postaviti gorka komedija Mate Matišića "Legenda o sv. Muhli" u režiji Dražena Ferenčine. Odabrana je kraća verzija originalnog teksta, koju je svojedobno već koristila zagrebačka Glumačka družina Histrion, no sve odlike ove "bokačovske" priče ostale su sačuvane: pohlepa, licemjerje, lakovjernost i kraljica svega – glupost. U pametno strukturiranom, pomalo "stripovski" oblikovanom prostoru, scenograf Igor Vasiljev omogućio je razdvajanje pojedinih epizoda, ali uz spoznaju o međusobnoj povezanosti svih zbivanja (posebice duhovito rješenje skučenog prostora podruma, odnosno pakla).

Svojim je kostimima Marita Ćopo naznačila srednjovjekovlje, dok je Igor Karlić suptilno podvukao glazbene elemente. Dvojica fratara, lukavi Muhlo i bogobojzani (doista?) Anđelko, nisu mogli naći bolje interprete od Draška Zidara i Mije Pavelka, možda u cijelom hrvatskom glumištu – istovremeno pretili i spretni, snalažljivi i naoko naivni, oni sjajno upravljaju ljudima oko sebe koristeći se njihovim manama.

Izvrstan je Goran Koši kao prljavi i raščupani Tvrtko, pljačkaš grobova – gotovo bismo mu se maknuli s puta kada bismo ga sreli izvan kazališta. Njemu je izvrsna ravnoteža Ferdinand Mladena Kovačića, glumca koji je svakom svojom ulogom sve bolji….Sućut i smijeh izazivaju zaljubljena i pomalo pohotna Amalija Blanke Bart, kao i Lucija Vlaste Golub, a spolna dvojnost Bogoslava u izvedbi Igora Goluba naglašeno je zabavna. Samo zahvaljujući već spomenutoj suradnji s darovitim pulskim mladim glumcima Lanom Gojak i Radom Radovićem ova se predstava mogla postaviti na pozornicu. Želimo joj sretan put ne samo po virovitičkom i pulskom kraju, već i puno dalje, jer ona to nesumnjivo zaslužuje.