Brojni građani zapjevali Moja domovina i zapljeskali svim hitnim službama
Petrov: Mjera nadzora mobitela zadire u prava i privatnost građana
Zrak u Hrvatskoj i dalje vrlo loše kvalitete, koncentracija čestica u opadanju
Božinović: Nikome ne pada na pamet ograničavati ljudska prava
Stožer: 56 novih slučajeva koronavirusa, šesti bolesnik preminuo
HUP: Vlada hitno mora donijeti nove mjere po principu nula prihoda, nula rashoda
Prijeti globalna nestašica kondoma

  Virkas

GLEDAT ĆEMO NA VIRKASU: Rajzefiber SLG Celje i Prešernovo gledališče Kranj

  Goran Gazdek           07.03.2020.         366 pogleda
GLEDAT ĆEMO NA VIRKASU: Rajzefiber SLG Celje i Prešernovo gledališče Kranj

Poljski sociolog Zygmund Bauman u eseju Migrantska panika i njezina (zlo)upotreba vrlo točno utvrđuje da smo postali taoci medija koji spretno obavještavaju javnost o tjeskobi i strahu te su puni referenca o migrantskoj krizi koja je zavladala Europom i najavila kolaps života kakav poznajemo. U takvom se stanju ne gleda na izbjegličku povijest naših prostora nego se na migrante gleda kao na prijeteće i opasne sile koje će uništiti naš identitet i integritet.

Rajzefiber spaja duh trenutka liberalnoga svijeta koji teži solidarnosti i čovjekoljublju, a istodobno nas na svakom koraku od njega odmiče.

Saša je prisiljen brinuti se o svojoj bolesnoj majci. Dodatnu mu pomoć za nju pronalazi prijateljica Daša. Iz izbjegličkoga centra dovode mladu izbjeglicu koja odmah posluži kao okidač za val predrasuda. Zapravo je Saši briga o majci ujedno idealan izgovor zbog kojeg se ne može pridružiti djevojci u Londonu. Jedan se tjedan rastegne u jedan mjesec i njegov odlazak u inozemstvo sve se više odgađa. Snovi o boljem životu u stranoj zemlji brzo se rasplinjuju s njegovom spoznajom da je on i tamo svejedno stranac te da i tamo nailazi na svijet otuđenja, svijet tjeskobe, usamljenosti i neprilagođenosti, a u takvome svijetu on nigdje ne pripada.

Posve različite životne sudbine razotkrivaju odnose u društvu i među prijateljima. Ljubaznost je samo izgovor za vlastitu nezrelost i neodlučnost, a milosrđe postaje drugo ime za sebičnost i izgovor zbog kojeg se izbjegavamo suočiti s vlastitim problemima. Što se događa kada se aktivizam u teoriji pa čak i u praksi dovede u pitanje? Što će biti kada se sami nađemo u poziciji da moramo donijeti odluke i kada nešto što je tuđe postane naša sadašnjost i stvarnost?

Slovenski filmski i televizijski redatelj, scenarist, pisac i kolumnist Goran Vojnović jedan je od najprepoznatljivijih imena na slovenskom književnom području. Napisao je tri romana – Čefuri raus!, Jugoslavija, moja domovina i Smokva. Za prva je dva romana 2009. i 2013. dobio nagradu Kresnik, za Smokvu Župančičevu nagradu 2017. U listopadu 2018. je za Jugoslaviju, moju domovinu dobijo talijansku nagradu Latisana per il Nord est, a tamo je roman u autorovoj adaptaciji doživio scensko uprizorenje. Za kazalište je Vojnović napisao komediju Takav si. Režirao je četiri kratka (Fužine zakon, Sezona 90/91, Moj sin, seksualni manijak, Kinezi dolaze) i dva cjelovečernja filma (Piran – Pirano i Čefuri raus!). S Markom Šantićem napisao je scenarij za Šantićev kratki film Sretan put Nedime. Napisao je i scenarij za kratki film Svjetla grada u režiji Klemna Dvornika.

Predstavu je režirala Anica Tomić, a igraju Aljoša Ternovšek, Lučka Počkaj, Tanja Potočnik, Miha Rodman, Lina Akif, Tarek Rashid/Ciril Roblek

Rajzefiber je premijerno izveden 14. rujna 2019. u Kranju, traje 85 minuta, a za gostovanja u Hrvatskoj titlovan je na hrvatski jezik. 

Više o predstavi na službenoj stranici Prešernovog gledališča Kranj

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije Virkas



Virovitica.net koristi kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na portalu Virovitica.net kliknite ovdje.