Hrvatski sabor u četvrtak o poljoprivrenim temama
Sabor: Uz izlazne, mogu se ograničiti i ulazne naknade banaka
Komadina pozvao SDP-ovce da se prihvate posla umjesto
IDS predlaže zatvorsku kaznu za isticanje fašističkih simbola, HNS to podržav
Grbin zatražio da se oglase ništavim statuti udruga s ustaškim pozdravom
Procijepljenost djece protiv ospica, rubeole i zaušnjaka pala ispod 90 posto
SSSH traži plaćeno pripravništvo za nezaposlene starije od 30 godina

Večeras na Virkasu: Pluća Teatra Exit i GK Sisak - duhovit, emotivan, ponekad i brutalno iskren mentalni slalom generacije

Virkas   |   vn   |   26.02.2017.   | 979 pogleda
Večeras na Virkasu: Pluća Teatra Exit i GK Sisak - duhovit, emotivan, ponekad i brutalno iskren mentalni slalom generacije

Treći vikend ovogodišnjeg Virkasa završava predstavom PlućaTetatra Exit i Grdaskog kazališta Sisak. Pluća su duhovit, emotivan, ponekad i brutalno iskren mentalni slalom generacije kojoj je propitivanje imperativ, a nesigurnost odavno postala stil življenja. Slalom prepun sumnji, strahova i potrebe za bliskosti, u kojem se neka vrata promaše, na nekima se izgubi previše vremena dok se neka zahvate baš onako kako treba, u pravom trenutku na pravom mjestu kada se ipak dogodi Život - napisla je o predstavi režiserica Aida Bukvić.

Mladi, obrazovani i ekološki osviješteni. Recikliraju, gledaju dokumentarce i art filmove, čitaju knjige o pravim stvarima, voze se biciklima i kupuju od onih koji ne izrabljuju. Ali, se i voze automobilima, kupaju u kadi i ponekad ostave vodu da curi bez prave potrebe. Može li se imati dijete i istovremeno biti ekološki osviješten, tek je jedna od dvojbi koja će se pojaviti kada jednog popodneva On „predloži dijete“. A Ona se previše brine, previše razmišlja i ima veliku, zaista veliku potrebu razgovarati o svemu, razmotriti stvari jer sve učinjeno mora biti i dobro promišljeno.

Na 9. Festivalu regionalnih kazališta Prolog 2016. predstavi Pluća dodijeljena je nagrada za najbolju predstavu festivala po ocijeni publike (4,91)

Kritika o predstavi

Nakon bogate Schaubühnove produkcije Pluća Duncana Macmillana na 13. Festivalu svjetskoga kazališta u režiji Katie Mitchell, produkcija Teatra Exit i GK Sisak sasvim je drukčije i u kontekstu (ne)prilika skromnije ostvarenje - piše Anđela Vidović na portalu Arteist - prvo slovo kulture.

Macmillan se u Velikoj Britaniji proslavio unutar skupine Bezvoljnika (The Apathists), kolektivu koji se od ožujka do ožujka (2006. – 2007.) mjesečno okupljao u Teatru 503 organizirajući predstave i druga događanja zanimljiva i eksperimentalna sadržaja. Drama Pluća, nastala 2013. i nagrađena na Off West Endu, svojevrstan je glas generacije, u prvome redu milenijalaca, opterećenih banalnostima svijeta i uspjehom, a nespremnima za preuzimanje odgovornosti.

Pisac majstorski u dijalogu para sažima našu svakodnevicu i razgovore u metafori ekosvijesti. Par, Jadranka Đokić i Amar Bukvić, od Ikee do kreveta razgovaraju o planiranju obitelji. Problem koji danas u Hrvatskoj rješava i ministarstvo. Svjetska je populacija u strelovitom rastu, a naša je u diskrepanciji, stari ili odlazi u inozemstvo.

Imati dijete u zagađenom svijetu terorizma, nesigurnosti i prenapučenosti planeta, za par je istodobno banalno i komplicirano.

U prvome dijelu tako razgovor odražava svu tjeskobnost i bezuspješnost planiranja koju humorno i glumački nijansirano igraju Đokić i Bukvić. Upadaju jedno drugome u riječ, završavaju rečenice, istodobno govore i njihovi su scenski pokreti usklađeni s izgovorenim. Klaustrofobija odluke završava prekidom i nerazumijevanjem. Drugi je dio ubrzan i odvija se oko prošlih događaja. Odluke koje su se u mladosti sporo donosile, sada kada se napokon i žive, prolaze neuhvatljivo brzo.

Vrijednost Macmillanova teksta u hrvatskoj produkciji ostaje jednakom – nema osuda ni prozivanja, propovijedanja kako bismo trebali živjeti, a to je za naše kazališne prilike osvježavajuće. Režija Aide Bukvić je gotovo nevidljiva i školska, scenografija Miljenka Sekulića švedski praktična – na pozornici je multifunkcionalni ladičar koji se po potrebi pretvara u stol i krevet, dok kostimi Danijele Gotal Grgurač upotpunjuju vizual današnjice. Exitovska Pluća ne dišu u dosegu njihovih najboljih ostvarenja, no vrijedan su i značajan uvid u suvremeno britansko dramsko pismo.

Pluća na jakim plećima dvoje glumaca

Najava predstave u HRT-ovoj emisiji Dobro jutro

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije Virkas



Ove mrežne stranice koriste kolačiće kako bismo vam pružili bolje korisničko iskustvo. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda kliknite na: